23 Mayıs 2008 Cuma

Anneler Günün Kutlu Olsun Anne


Bütün dünyada anneler gününün kutlandığı geçtiğimiz günlerde ilk defa anne olmanın sevincini yaşarken anneliğin ne denli önem arzettiğini bir kere daha kavradım. Bebeğimin dünyaya gelişi ailemizi mutluluğa boğarken kendi annem başta olmak üzere dünyadaki tüm anneler gözümde o denli yüceldi. Özellikle canım anneme olan sevgim kat kat arttı. Artık ben de bir anneydim ve annemin gözündeki yerimi çok daha iyi anladım. Demek o da beni canından sakınıyor, kılıma dahi zarar gelmesinden endişeleniyormuş. Tıpkı benim de bebeğime hissettiğim gibi.

Bebeğimin yüzüne bakarken Rabbimin mucizesine bir kere daha şahit oluyor, beni genç yaşta anne olmakla şereflendiren yüce Yaradan'a bir kere daha teşekkür ediyorum. O güzel surete karşı olan merhamet duygusu Rabbimizin biz kullarına olan rahmetini hatırlatıyor ve biraz daha ümitvar oluyorum aciz bir kul olarak. Annelik duygusunu yeni tatmış bir anne olarak annemin anneler gününü bir kere daha kutlarken onun için yazdığım yazımı ona armağan ediyorum:

"Üç ya da dört yaşlarındaydım sanırım ve o ânı dün gibi hatırlıyorum. Sıcacık sesiyle bana dua öğreten biri vardı karşımda. Sabırla bıkmadan, usanmadan duayı tekrarlatan bir sesi vardı. "Rabbena firliğ" duasıydı okuyup tekrarlattığı. Kulaklarımda hâlâ çınlıyor o güzel kelimeler. "Ey Rabbimiz ! Hesap günü geldiğinde beni, anne ve babamı ve bütün mü'min kardeşlerimi bağışla" diyordu duanın tercümesi. Evet anne, o sıcacık, samimi bir şekilde bu duayı bana öğreten ses sana aitti. Hayattaki eğitimimi aldığım aile okulundaki hocamdın sen benim. Bana iyiyi, doğruyu öğreten, yanlış yaptığımda uyaran, ben üzüldüğümde içten içe üzüldüğü halde bana belli etmemeye çalışan bir anne oldun... Yıllar önce çocuk masumiyetiyle yanlış olduğunu bilmeden yaptığım davranışların hata olduğunu hatırlatan bir anne oldun... Gittiğin Kur'an toplantılarına beni de götürüp o manevi havayı teneffüs etmemi sağlayan bir anne oldun... Bana sonsuz güven veren ve senin yaptıklarına sonsuz güvendiğim bir anne oldun... Senin beni ne denli sevdiğini anne olduğumda çok daha iyi anladım. Çünkü ben de kendi yavrumu o denli seviyorum.

Hiçbir zaman üzmek istemedim seni. Benim yüzümden üzülmeni ise hiç istemedim. Üzüntülerimi sana anlatmak istemedim hiç sen üzülmeyesin diye. Seni çok seviyorum anne.. Bu sevgiyi kalbimin derinlerinde yaşatsam bile senin gibi bir annem olduğu için çok mutluyum. Benim için çırpınışını, ben üzgünken üzüldüğünü hisstettiğim zaman çok üzülüyorum ve mahçup oluyorum seni üzdüğüm için. Ama çok şükür Rabbimize ki ben mutluyum sen olduğun için, beni dinleyen, gözetip koruyan ve beni bugünlere getiren canım annem sen olduğun için çok mutluyum. Ve sanırım Rabbim bizi çok seviyor ki hayattaki engelleri O'nun sayesinde aşıyoruz muhakkak. Ve inanıyorum ki yaşadıklarımızın ardındaki gerçekler ve sırların hepsi O'nun bizim için çizdiği kader doğrultusunda gidiyor, hepsi de bizim için hayırlısı ne ise onu vermesinde saklı.

Rabbim seni bütün kötülüklerden korusun anneciğim, başımızdan eksik etmesin. Her daim O'nun rızası doğrultusunda giden ve iki cihan saadetine mazhar olan kullarından eylesin. (amin)
Son kez sana olan sonsuz sevgimle haykırıyorum seni sevdiğimi.. Anneler günün kutlu olsun.."

Hiç yorum yok: